تبليغات X

سرویس وبلاگدهی بیان
سرویس وبلاگدهی ویکی بلاگ
لباس پرستاری
تاریخچه آخر هفته کوارتز

یادداشت سردبیر: به عنوان بخشی از مجموعه خواندن آخر هفته ، ما سری کوارتز سه قسمتی خود را از تاریخچه و همکار Watchonista’s Pierre-Yves Donzé ادامه می دهیم. آخرین مقاله این مجموعه به کارهای مبتکرانه کاسیو در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 80 خواهد پرداخت.


یادداشت سردبیر: به عنوان بخشی از مجموعه خواندن آخر هفته ، ما سری کوارتز سه قسمتی خود را از تاریخچه و همکار Watchonista’s Pierre-Yves Donzé ادامه می دهیم. آخرین مقاله این مجموعه به کارهای مبتکرانه کاسیو در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 80 خواهد پرداخت.

ظهور ساعت های کوارتز این امکان را برای برخی از شرکت ها فراهم کرد که نه تنها وارد صنعت ساعت سازی شوند بلکه به بازیگران اصلی تبدیل شوند. کاسیو بدون شک برندی بود که بیشترین استفاده را از این مناسبت کرد.

شکست تولیدکنندگان آمریکایی

اگرچه فناوری های الکترونیکی بیشتر در ایالات متحده توسعه یافته اند ، شرکت های ساعت سازی آمریکایی فرصت خود را برای تأثیرگذاری بر بازار جهانی پیدا نکردند. در واقع ، در گذشته ، تولید کنندگان برجسته ساعتهای آمریکایی در مورد تکنیکی که آنها را متوقف می کرد و حتی مانع از استفاده از فن آوری های کوارتز می شدند ، گزینه هایی را انتخاب می کردند. به عنوان مثال ، Bulova در زمان راه اندازی ساعت چنگال خود در سال 1960 به عنوان یک شرکت نوآور شناخته می شد. با این حال ، این انتخاب فنی استفاده از کوارتز را به تأخیر انداخت و در سقوط شرکت نقش داشت (این کار توسط یک سرمایه گذار از هنگ کنگ انجام شد) در سال 1976)
 
تادائو کاشیو ، بنیانگذار کاسیو

در دهه 1970 ، حدود سی ساعت ساعت سازی آمریکایی (مانند General Watch ، Gruen Industries ، Waltham ، Elgin ، Timex و Benrus) و شرکت های الکترونیکی (مانند Microma Inc ، General Electric ، Intersil ، Fairchild Camera & Instrument Co و Texas Instruments Inc) .) ساعت های دیجیتالی را راه اندازی کرد. با این حال ، آنها عملاً به دلیل فقدان استراتژی بازاریابی مشخص و یک سازمان تجاری قوی قوی ، نتوانستند در بازار بین المللی دوام بیاورند.
 
بانک اطلاعات کاسیو

در ژاپن ، چندین سازنده ساعت از طریق مشارکت با شرکت های الکترونیکی ژاپنی این فن آوری های جدید را به دست آوردند. به عنوان مثال ، Orient Watch در حالی که کاسیو با Sanyo Electric همکاری می کرد ، یک مرکز تحقیقاتی با شرکت شارپ برای ساخت ساعتهای کوارتز دیجیتال افتتاح کرد. لازم به ذکر است که برخلاف آنچه در ایالات متحده اتفاق افتاد ، ظهور ساعت سازی دیجیتال باعث ایجاد تعداد زیادی از افراد تازه وارد در صنعت نشده است. این فناوری به سرعت توسط بسیاری از شرکتهای ساعت سازی در آن زمان مانند Hattori & Co. (1973) ، Ricoh (1973) ، Citizen (1974) و Orient (1974) به کار گرفته شد. تنها تازه واردی که در بازار ساعت های ژاپنی (و پس از آن بین المللی) به شهرت رسید کاسیو بود.


ماشین حساب در ساعت سازی

در اصل ، کاسیو دستگاه های اداری و ماشین حساب تولید می کرد. این شرکت در سال 1946 توسط تادائو کاشیو که در دانشگاه واسدا در توکیو تحصیل می کرد تاسیس شد. کاسیو پیش از راه اندازی ماشین حساب الکتریکی در سال 1957 شروع به انجام چندین شغل پیمانکاری در صنعت مکانیک کرد. از آن پس ، در این بازار متخصص شد و رشد چشمگیری داشت. در اوایل دهه 1970 ، به دلیل اشباع شدن و رقابت در بازار ماشین حساب ها که از اواسط دهه 1960 ("جنگ ماشین حساب" با شارپ) آغاز شده بود ، یک استراتژی متنوع سازی را آغاز کرد.

 اولین قدم راه اندازی اولین ساعت دیجیتال کوارتز دیجیتال آن ، Casiotron ، در سال 1974 بود. این ساعت نتیجه تحقیقات شرکت در زمینه فناوری های کوارتز LCI بود - ماشین حساب های جیبی الکترونیکی که از فناوری های مشابه با ساعت های کوارتز استفاده می کردند. اصل مشترک در میان ساعتهای کاسیو این بود که همه آنها الکترونیکی و همچنین مقرون به صرفه بودند.

درباره نویسنده

نظرات

آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام شما
ایمیل
وب سایت
کد امنیتی *