تبليغات X

سرویس وبلاگدهی بیان
سرویس وبلاگدهی ویکی بلاگ
لباس پرستاری
5 عنصر یک طرح بازاریابی تجاری موثر

برنامه بازاریابی باید متناسب با تجارت شما تنظیم شود. با این حال ، دل گفت ، تمام برنامه های بازاریابی شامل پنج عملکرد اصلی است.


برنامه بازاریابی باید متناسب با تجارت شما تنظیم شود. با این حال ، دل گفت ، تمام برنامه های بازاریابی شامل پنج عملکرد اصلی است:

    اهداف تجاری شما
    معیارهای اصلی (نحوه تعریف و اندازه گیری موفقیت)
    استراتژی ها (مروری بر نحوه اجرا و چگونگی دستیابی به اهداف)
    برنامه (جزئیات پیاده سازی ، منابع انسانی ، بخش ها و نرم افزارها شامل شود)
    گزارش دادن (گزارش های پیشرفت شامل چه مواردی خواهد بود و / یا به نظر می رسد)

ما برای کمک به شما در ایجاد یک برنامه بازاریابی منحصر به فرد و موثر برای تجارت خود ، این پنج عملکرد را به 10 دسته عملی تقسیم کردیم.
1. خلاصه اجرایی

یک خلاصه اجرایی مکانی عالی برای ارائه مختصری از رسالت یا اهداف تجاری و همچنین استراتژی بازاریابی که می خواهید به کار بگیرید ، خواننده برنامه شما است. یک خلاصه اجرایی اغلب بعد از اتمام بقیه برنامه بازاریابی نوشته می شود تا مطمئن شوید که همه عناصر مهم برنامه شما را پوشش می دهد. اگر خلاصه اجرایی تنها بخشی از برنامه بازاریابی است که کسی آن را می خواند (که بسیار ممکن است) ، پس می خواهید مطمئن شوید که آنها مهمترین جزئیات را درک می کنند.
2. بیانیه ماموریت

بیانیه ماموریت شما ، با گزاره چشم انداز اشتباه نشود ، بیانیه ای است که شامل ارزشهای شرکت شما و نحوه ارتباط آنها با اهداف کلی شما به عنوان یک سازمان است. در اینجا چند سوال خوب برای فکر کردن آورده شده است:

    شرکت شما امروز چه کاری انجام می دهد؟
    چه چیزی برای شرکت شما مهم است؟
    شرکت شما می خواهد در آینده چه کاری انجام دهد؟
    هویت برند شما چیست؟
    فرهنگ شما چگونه است؟
    شرکت شما چه نفعی برای مشتریان ، کارمندان و سهامداران دارد؟

3. بازارهای هدف

تعریف بازار هدف شما یکی از مهمترین قسمتهای برنامه بازاریابی شماست. بدون مخاطب هدف خاص ، پولی که برای بازاریابی هزینه می کنید هدر خواهد داد. به این روش فکر کنید: برخی از افراد به خدمات یا محصول شما نیاز دارند ، اما هنوز نمی دانند که این محصول وجود دارد. این مردم چه کسانی هستند؟

در اینجا چند س otherال دیگر برای کمک به شما در طوفان مغزی بازار هدف خود آورده شده است:

    اطلاعات دموگرافیک مشتریان شما (جنس ، سن ، درآمد ، تحصیلات و غیره) چگونه است؟
    نیازها و علایق آنها چیست؟
    مشخصات روانشناختی آنها (نگرش ها ، فلسفه ها ، ارزش ها ، سبک زندگی و ...) چیست؟
    آنها چگونه رفتار می کنند؟
    برخی از محصولات موجود که استفاده می کنند کدامند؟

4. محصولات و خدمات

در این بخش ، فقط لیست کالاها یا خدمات خود را ذکر نکنید. با انتقاد درمورد آنچه که به مشتریان خود ارائه می دهید و ارزش پیشنهادی برای آنها چیست.

    چه چیزی به مشتری می دهید یا پیشنهاد می دهید؟
    نیازهای مشتریان شما چیست؟
    چگونه محصول یا خدمات شما نیاز مشتری را برآورده می کند؟
    چه ارزشی به زندگی مشتریان خود می دهید؟
    چه نوع محصول یا خدماتی را ارائه می دهید؟

5. کانالهای توزیع

در این مرحله از گزارش خود ، باید تفکر خود را به تئوری و شیوه های واقعی بازاریابی تغییر دهید. کانالهای توزیع راهی است که شما برای دسترسی به مشتریان یا مشاغل بالقوه استفاده خواهید کرد. به تمام کانال های فروش فعلی و بالقوه فکر کنید که مخاطبان خاص شما در آن فعال هستند. یک کانال توزیع که برای یک سازمان عالی کار می کند ممکن است در ارتباط با سازمان دیگر بی فایده باشد.

برخی از نمونه های کانال های فروش عبارتند از:

    وب سایت (های)
    فروش قطعات
    تلفن همراه
    شبکه های اجتماعی
    پست الکترونیک
    توزیع کنندگان
    چاپ (روزنامه ، مجله ، بروشور ، کاتالوگ ، پست مستقیم)
    پخش (تلویزیون ، رادیو)
    بیانیه های مطبوعاتی
    نمایشگاه های تجاری ، نمایشگاه های محصولات و رویدادهای بازاریابی

درباره نویسنده

نظرات

آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام شما
ایمیل
وب سایت
کد امنیتی *